Athirah Sanazi
Jumaat.
Thursday 6 December 2012 | 22:25 | 0 comments
Assalamualaikum.


Harini aku nak tazkirah sikit. Ehem. Mana lah tau boleh jadi Ustazah yang terkenal cam Dato Siti Norbahyah ke. Err betul ke ejaan nama dia cmtu. Kihkih. Tibai ah. 

Ni kesah benar aku tau. Kihkih. Dulu kan, aku mengaku yang aku kalau nak cari boyfriend forever and ever tu kononnya mesti nak yang handsome, kaya (yg ni bonus), pandai, kuat makan cam aku, beriman, gemuk Haha. K jangan gelak. Semua org mesti nakkan kesempurnaan betul tak. But one day aku TERmuhasabah diri aku. Ya 'TER'. Aku nakkan yg handsome, kaya semua tu tapi aku ni cemana? Tak sempurna langsung untuk cari lelaki yg sesempurna  cmtu. Lepas je muhasabah diri pasal benda tu, seriously aku buang kot sifat mencari kesempurnaan tu sbb aku sedar takda sape yg sempurna kecuali Allah sbb Dia punya segala-galanya jauh gila beza nak dibandingkan dengan kita. And yeah. Its work babe. Haha. 

So pasal cari jodoh pulak. Kihkih. Mcm pakar mencari jodoh pulak dah rasanya. Eiiii seronoknyaaa ! Haha. Erm. I wonder why people nowadays selalu sangat sangat sangat sangat kalau nak cari kekasih seumur hidup dia nak yang sempurna dari paras rupa je. Ohh come on laa. Ustaz dalam tv cakap, rupa TAK menjamin kebahagiaan seseorang sebab rupa yg cantik molek tertarik kau memang daa boommmm tu Allah boleh tarik bila-bila masa je. 

And he said, kita kena sedia terima segala kekurangan kekasih kita supaya dia sendiri boleh terima kekurangan diri kita. So takdelah dia merenyam menggatal nak cari orang/skandal lain. Takyah nak suruh kekasih kita jadi sempurna sgt. Just be yourself. Aku sendiri lebih suka jadi diri aku yg perangai gila-gila ni bila depan dia. Ehem. Takdalah gila sangat. Still sopan lagi. Jangan risau k sayangku, Aizuddin ;) Tapi bila dah kahwin nanti awak tau ah perangai gila saya camane. Hihik.

And yeah. Allah ciptakan jodoh kita tu berbeza karakternya dgn kita tau. That's why lah kita dgn pasangan kita tu saling melengkapi. Ye dak ye dak. *angkat angkat kening*. Pesanan untuk lelaki kegemaran dan kesukaan saya, Aizuddin. Kalau saya ada kekurangan, awak mesti ada kelebihan tu supaya kita saling melengkapi. 

Dan STOP puji diri sendiri berbakul-bakul yg mengatakan awak tu cantik, handsome, comel bagai depan orang ramai sbb ianya boleh menimbulkan rasa menyampah. Diulangi lagi, menyampah plus muak. Kihkih. Dan lagi satu sbb Allah sendiri tak suka kita bongkak dan menunjuk-nunjuk. Cukuplah kau puji diri kau tu sendiri depan cermin dgn mengatakan "Alhamdulillah, cantiknya rupa yg Kau beri Ya Allah." Kan lebih awesome cemtu. 

So sekian sudah tazkirah saya pada hari Jumaat penghulu segala hari ni. Hihi. Assalamualaikum ;)









Old things | New things