Athirah Sanazi
Allah je tahu.
Monday 21 January 2013 | 22:01 | 0 comments
Assalamualaikum.

Ye. Allah je tau semuanya. Dia yg tau mana yg terbaik utk hamba-hambanya. Aku yakin tu.

Allah je tahu, betapa sakitnya hati aku, betapa hancurnya hati aku mcm kena carik-carik dgn pisau.

Allah je tahu, betapa rapuhnya hati aku. Aku tak kuat sgt utk hadapi semua ni. Tapi In Sha Allah, lepasni aku akan jadi seorang yg lebih tabah. Doakan aku.

Allah je tahu, selama ni aku lemah. Hati aku mudah sgt cair dgn pujuk rayu orang lain. Aku akui itu sejujurnya. Sebesar mana kesalahan org tu pada aku, sebesar mana dia pernah sakitkan hati aku, sebanyak mana aku pernah mengalirkan air mata sebab dia, aku tetap akan maafkan org tu. Entah lah. Mungkin sejak azali hati aku dah diciptakan jenis yg cmtu. Hati aku mudah sgt lembut.

Kadang-kadang, pernah berniat dlm hati yg aku akan balas semuanya apa yg dia dah buat pada aku. Tapi niat aku tu akan terbatal dgn sendirinya. Biarkan lah. Biarkan Allah yg balas semuanya. Allah Maha Adil.

Aku percaya semua yg jadi dalam hidup aku ni ada hikmahnya. Allah Maha Mengetahui. Aku bukan sesiapa yg berhak utk menghalang apa yg jadi.

Ya Allah, tabahkan hati aku untuk tempuhi segala dugaan ini. TanpaMu aku tak berdaya, ya Allah. :'(




Old things | New things